להחלים עם יוגה רגישה לטראומה לילדים

June 3, 2024

 

החלמה עם יוגה רגישה לטראומה התפתחותית (ילדים).

בכל קבוצת ילדים שתלמדו, יהיו כאלה שחוו טראומה ברמה זו או אחרת: גירושין, הגירה, אבדן, תאונה, טרור

 

ומלחמה, פגיעה גופנית או מינית חשיפה לאלימות ועוד...

 

הילדים שלנו הם אוכלוסייה מוחלשת ואינם מוגנים באמת.

 

בטבלה שלפניך מצבים שעלולים להצביע על ילד שחווה טראומה. הפנייה לעזרה מקצועי ת ויישום שיטות טיפול

 

מושכלו ת בטראומה יכולי ם לסייע משמעותי ת בהחלמה של הילד.

 

אנחנו כמדריכות יוגה לילדים לא מאבחנות אלא רק מציעות עוד כלי להתמודדות וריפוי, מתוך הנחת יסוד שיוגה

 

שרגישה לטראומה יכולה לרפא פצע נפשי דרך תנועה ותשומת לב, במרחב בטוח ואוהב.

 

הנחה זו מבוססת על מחקרים שנעשו ע"י דיוויד אמרסון וד"ר ואן דר קולק בארה"ב.

 


 

עקרונות יסוד:

 

  1. לא לתקן ולא להעיר. לא להשתמש במגע גופני בלי לבקש רשות
  2. ליצור מרחב שקט מאפשר ומכיל – אף אחד לא חייב להשתתף, זו בחירה אישית.
  3. לדבר בשפה ניטרלית מותאמת לקבוצה, לא להשתמש במילים שיכולות להוות טריגר
  4. ויסות חושי: לא להשתמש בטריגרים כמו ריח, קטורת למשל, מוזיקה, צלילים, תמונה או מגע
  5. שפה מזמינה – לטפח תחושת שליטה במציאות אצל הילד.

 

להתבונן במבט אוהב, מקבל, מכיל. בלי שיפוט או הצעות. פשוט להקשיב.

 

במסגרת קורס מדריכות 'יוגה לילדים' מוקדש פרק של 15 ש"א לדיון ביוגה רגישה טראומה וחוסן עם ילדים

 

היום, יותר מתמיד, חשוב להבין ולהכיר את נושא הטראומה על מנת להתמודד ולהציע כלים פשוטים לריפוי

 

וזו הזמנה לקחת חלק בהשתלמות המיוחדת הזו, שייחודית לקורס זה. זה מעניין אותך? כאן מקבלים פרטים:

כמה דוגמאות להתמודדות עם מצבים דרך יוגה רגישה לטראומה עם ילדים

By אסנת ישראלי September 5, 2025
יוגה והמציאות של ילדי הגיל הרך בישראל 2025: זהו סיכום בעקבות סקר אורך שנעשה על ידי 'מרכז טאוב', בתקופת המלחמה. בסופו תוכלו למצוא הצעות מעשיות לתרגול יוגה עם ילדים, להעמקת החוסן הנפשי ורווחתם של ילדים בגיל הרך.
פרפ וגה לילדים
By אסנת ישראלי August 26, 2025
לגיל הרך מגיל 3 עד 8 הכי נכון לבחור תנוחות פשוטות, עם שמות דימויים מהטבע, חיות ועולם הדמיון
יוגה בגילאי גן
By אסנת ישראלי August 19, 2025
סקירה רחבת היקף שכוללת כמה מחקרים על יוגה בגילאי גן, ומציינת השפעה חיובית בעיקר על ויסות עצמי, שליטה רגשית וקוגניציה. מדגישה את התרומה ליוזמה ולחווית הסובייקט של הילד בילדות המוקדמת.
עוד מאמרים