איזה יוגי הילד שלי?

איזה יוגי הילד שלי? שאלה מסקרנת מאוד..

כל אחד הוא יחיד ומיוחד, אף אחד מאיתנו ומילדינו אינו דומה לאף שכן או חבר, אח או הורה אחר. לכל ילד יש את ההעדפות שלו, כישורים או התכונות שבהם הוא מצטיין שלו, ודברים המעניינים רק אותו, ודרך בה הוא מבין ורואה את העולם. ילד שגדל בסביבה שמעודדת אותו לממש את הייחודיות שלו, יבנה לעצמו דימוי חיובי יפרח ויצליח. אם אנחנו כמבוגרים נשכיל לעזור לו ולהביא לידי ביטוי את הפוטנציאל שלו ואת החזקות שלו, הביטחון העצמי שלו יגדל והוא יהיה מסוגל להתמודד עם אתגרים קשים כילד וכמבוגר.

הווארד גארדנר, פרופ' לפסיכולוגיה מאוני' הארווארד, הציע בשנת 1993תיאוריה על פיה יש 7 סוגי אינטליגנציה. גארדנר מציע לשאול: במה אתם חכמים ולא כמה אתם חכמים?

ילדים יתחברו לתרגול יוגה במקום שבו טבעי להם להיות, דרך משחק ודימיון אז בואו ונכיר איזה סוגי משחק ופעילות מדברים יותר ללב ילדינו?

א. התקשורתי: בעל יכולת מילולית גבוהה, עודדו אותו לדבר על היוגה ולהביע את עצמו. נסו לחבר אותו לתנוחות היוגה דרך ספורים, עודדו אותו להמציא סיפורים והצגות. ילדים תקשורתיים ייהנו מלימוד יוגה בקבוצה.

ב. ההגיוני, השכלתן: יכולת חזקה בחשבון ולוגיקה. ילד זה יתעניין במבנה של התנוחה וביתרונות המוכחים שלה. ייהנה מעצם הספירה בתרגילי נשימה וחיזוק. כדי לעודד תרגל הציגו להם בעיות מתמטיות לנתח דרך היוגה. למשל כמה משולשים יש בתנוחת המשולש? כדאי לשחק ה"חוקרים" עם קלפי היוגה בו עליהם לגלות מהי התנוחה שמבצע ילד אחר ע"י חקירה ושאלת שאלות.

ג. הרואה: יש לו יכולת ויזואלית גבוהה. הלמידה וההבנה שלו תהיה דרך הראיה ופחות דרך שמיעה.. יש לו דמיון מפותח ומלא חיים. יזכור את התנוחה דרך שימוש בשמות האובייקט: אני כדור, אני כלב אני נחש…. עודדו ילד כזה לתרגל דרך ציור פיסול של תנוחות היוגה.

ד. המוזיקאי: חוש מוזיקלי. קצב, מלודיה, מנגינה, צלילים. תנועה לצלילי מוזיקה ושירים ינעימו עליו את התרגול ויאפשרו לו להתרכז טוב יותר. ייהנו לשחק עם קלפי היוגה ב"עמודו!" – מעבר בין תנועה לצלילי מוזיקה לעצירה ושהייה, או "לרקוד – יוגה" – מחברים בין תנועות היוגה ומבצעים אותן לצלילי ממוזיקה כמו ריקוד.

ה. גופני תנועתי: לילד זה יכולת תנועתית גבוהה. הוא נהנה מעצם התנועה ולא משנה מה יעשה. יתאים לו תרגול דינמי. ביוגה יתאים לו תרגול דינמי ומאתגר של התנוחות. הוא ייהנה מאד מתרגול במשפחה, מתרגול מאתגר של יוגה בזוגות ותמיד ישמח לקבל ולתת חיבוק מבני משפחתו והקרובים אליו.

ו. החברותי: ילד זה אוהב חברת אנשים. הוא משתף פעולה, פשרן, מתחלק במה שיש לו עם אחרים בקלות, ואוהב לעשות דברים למען מי שסובב אותו. הוא ייהנה מאוד מתרגול בקבוצה, ויבוא לתרגל ולו רק כדי לפגוש את חבריו. תרגול יוגה אינו תחרותי ולכן מתאים מאוד לילד החברותי. אם הילד שלך 'חברותי' יהיה לכם קל לארגן קבוצת יוגה. התחילו בבית והוא כבר יצרף ויזמין את חבריו.

ז. החושב: לילד זה יש יכולת להיכנס פנימה לתוך עצמו. הוא חושב הרבה מחשבות, בוחן מתבונן ומסתכל לפני שיעשה את הצעד הראשון. יש לו את הקצב שלו והזמן שלו והוא אינו מושפע מהסביבה. הוא מחליט ובוחר בעצמו. ילד זה לא יירתע מתרגול סטטי ויתחבר לתרגילים שהם מדיטטיבים במהותם. הוא מתחבר באופן טבעי לתרגילי ריכוז ומיקוד. יכול להיות שהוא יעדיף לתרגל לבד בעצמו ואפשרו לו את זה.

*הערה: יותר מאוחר הוסיף גארדנר 2 אינטליגנציות: הישרדותי – אוהב הטבע, והמוסרי.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *