תנוחת ה'גמל' , וסיפור עתיק וחכם על תן, גמל, ועל חברות בכלל…

 

yoga 4 kids camel pose

מה לעשות?

לכרוע ברך ולשבת על השוקיים כשיש רווח בין הברכיים. אצבעות כפות הרגלים פונות לאחור. להניח את הידיים על המותניים, לכפוף את הגב לאחור, להביא את המותניים קדימה. להניח את כפות הידיים זו אחר זו על כפות הרגליים. כדי לצאת מהתנוחה להרים יד אחת ואחריה את השנייה ולהרים את הראש באותו זמן.

מה לא לעשות

לא להסתכל קדימה, המבט פונה לאחור. לא לעשות  אם יש כאב בגב. להניח את הידים על המתניים ולעשות באופן חלקי את התנוחה. 

לסיים בתנוחת העכבר.

תרומת התנוחה

משפרת את גמישות הצוואר והכתפיים. מחזקת את חגורת הכתפיים. פותחת את בית החזה ומשפרת את הנשימה. משחררת מתח ומעוררת שמחה והתלהבות. נותנת תחושה של פתיחות ומרחב ממש כמו שמרגיש גמל (וגם אנחנו, לא?…) בזמן מסע במדבר.

 אושטרא= גמל

 הסיפור על הגמל והתן, מתוך 'יוגה לילדים – סיפורים ותרגילים'. 

פעם היו הגמל והתן חברים טובים, ויחד אהבו לעשות כל מיני דברים משוגעים. לילה אחד שהיה חשוך במיוחד הסתננו לתוך שדה של קני-סוכר וזללו כאוות נפשם. כששבעו, התן התחיל להשתולל מרוב שמחה ולילל בקול.

"פססט," לחש הגמל, "תפסיק! תפסיק!", "היללות שלך עוד יעירו את האיכר". אך התן, שהיה אנוכי וחשב רק על עצמו, לא הקשיב והמשיך לילל בקול רם. כשהגיע האיכר, בזריזות התחבא התן הנוכל בין השיחים, והגמל שלא כל כך זריז היה ובטח שלא בגובה השיחים כמו תן, לא הספיק להסתתר וחטף חבטה הגונה מידי האיכר הזועם.

נמלטו הגמל והתן אל הנהר, טיפס התן על גבו של הגמל, שבקלות יכול לחצות את הנהר בהליכה משום שיש לו רגלים ארוכות, ויחד התחילו לחצות את הנהר. באמצע הדרך אמר הגמל "אתה יודע תן, מאוד מתחשק לי עכשיו לטבול בנהר ולהתרענן ."

"לא, בבקשה, אל תעשה זאת," התחנן התן, "אני לא יודע לשחות! אני אטבע!" אך ממש באותו הרגע הגמל כופף בזריזות את ברכיו וטבל את עצמו במים הקרירים, והתן בלע מים וכמעט טבע ונחנק. למזלו של התן הגמל היה טיפוס נדיב, הוא יישר את ברכיו והמשיך בדרכו עד שהגיעו השניים לחוף.

כך לימד הגמל את התן לקח על התנהגותו האנוכית.

זכרו!  אומרים חכמים יוגים, מי שחושב רק על עצמו ולא על אחרים, כנראה  שלא יגיע רחוק בחיים.

 

כתבה וערכה: אסנת ישראלי

צילום: אלדד רפאלי

איור: רועי שנער